Hvem vi er

Introduksjon

Hei! Vi er Vacaciones eDreams S.L.U., kjent av deg som denne plattformens merkenavn. Når denne personvernerklæringen nevner «vi», «oss» eller «vår», refererer den til Vacaciones eDreams S.L.U. som fungerer som behandlingsansvarlig.

Våre personvernløfter:

  • Vi verdsetter ditt personvern og datasikkerhet
  • Vi bruker data for å gi deg din beste reiseopplevelse med oss
  • Du kontrollerer opplysningene dine
  • Flere plattformer, én personvernerklæring

Takk for at du bruker plattformene våre. Din tillit er den viktigste verdien for oss, og derfor vil vi i denne personvernerklæringen vise deg vårt ansvar for personvernet og sikkerheten til opplysningene dine. Det eneste du trenger å gjøre er å lese den. Hvis du har spørsmål knyttet til den, kan du fortelle oss om det i vårtpersonvernskjema . Etter det er du klar til å bestille ditt neste eventyr gjennom oss.

Vacaciones eDreams S.L. er et selskap som er basert i Spania med skattenummer ESPB61965778. Du kan kontakte oss via vårtpersonvernskjemafor alle datavernsaker.

Vi forplikter oss til å behandle opplysningene dine i samsvar med gjeldende datavernlover, inkludert overholdelse av databehandlingsprinsippene (som lovlighet, rettferdighet og åpenhet, formålsbegrensning, dataminimering, nøyaktighet, begrensning av lagring, integritet, konfidensialitet og ansvarlighet), og bare behandle opplysningene dine for de formålene som er forklart for deg i denne personvernerklæringen eller som informert i den tilsvarende datainnsamlingsprosessen, i tråd med de lovlige grunnlagene som forklart nedenfor (i avsnitt 2.10).


Hvem er personvernansvarlig?

Vi har en felles personvernansvarlig som overvåker databehandlingen som utføres med hensyn til ditt personvern og gjeldende forskrifter.

Du kan kontakte den personvernansvarliges team gjennom vårtpersonvernskjemafor å utøve eventuelle datarettigheter, for å løse alle spørsmålene du måtte ha angående behandlingen av dine data og/eller for eventuelle datavernproblemer du ønsker å diskutere med oss. Vær oppmerksom på at vi kan be deg om å verifisere identiteten og forespørselen din før vi iverksetter ytterligere tiltak ut fra forespørselen for å sikre riktig håndtering av forespørselen og for sikkerhetsformål.


Definisjoner

For en bedre forståelse av denne personvernerklæringen har vi utarbeidet en definisjonsdel som omfatter følgende konsepter: Automatiserte beslutninger, behandlingsansvarlig, databehandler, datarettigheter, juridiske grunnlag, personopplysninger, plattformer, sensitive personopplysninger og tredjeland.

Automatiserte beslutninger: Beslutninger basert utelukkende på automatisert behandling, inkludert profilering, som produserer juridiske effekter angående personen eller på lignende måte påvirker dem betydelig (som definert i artikkel 22.1 EUs personvernforordning – GDPR).
Merk: Som du finner forklart nedenfor (i avsnitt 2), tar vi ikke automatiserte beslutninger

Behandlingsansvarlig: Alle som er ansvarlige for å bestemme formålene og metodene for behandling av dine opplysninger.
Merk: Vi er behandlingsansvarlige for dine opplysninger i vilkårene som er beskrevet i denne personvernerklæringen. Hvis du velger å bestille en tur gjennom plattformene våre, sender vi opplysningene dine til andre behandlingsansvarlige – transportøren eller leverandøren av andre tjenester (f.eks. bestillingspartnere eller de globale distribusjonssystemene), som igjen vil bruke opplysningene dine til egne formål og basert på egne midler, som beskrevet i deres egne personvernerklæringer (som er publisert på deres nettsteder). Nedenfor kan du se oversikten over kategorier av behandlingsansvarlige som vi kan dele opplysningene med. Under alle omstendigheter vil utlevering av opplysningene dine til en tjenesteleverandør skje i samsvar med gjeldende lover. Hver behandlingsansvarlig er ansvarlig for dine opplysninger og må, i tilfelle en hendelse innenfor sitt ansvarsområde, håndtere den og svare på riktig måte, i henhold til gjeldende lov.

Databehandler: En tredjepart som bare bidrar til å oppnå formålene som bestemmes av den behandlingsansvarlige.
Merk: Som behandlingsansvarlig bruker vi mange tredjepartstjenester som vi outsourcer deler av virksomheten vår til, og som vi av ulike grunner, for eksempel kostnadseffektivitet, ikke utfører selv. En databehandler har kun lov til å behandle dine data i henhold til våre dokumenterte instruksjoner, og i samsvar med gjeldende lov, så vi er fortsatt ansvarlig for dine data, og de vil ikke kunne behandle dine data for noe uforenlig formål.

Datarettigheter: Alle har rett til beskyttelse av sine personopplysninger. Når vi bruker begrepet «datarettigheter», henviser vi kort til gjeldende personvernrettigheter.
Merk: Personvernbestemmelser lar deg utøve dine rettigheter til å bli informert, få tilgang til, korrigere, slette, begrense behandling av, protestere, trekke tilbake samtykke, dataportabilitet og rettigheter knyttet til automatisert beslutningstaking og profilering, når det er aktuelt.

Lovlig grunnlag: Behandling av dine opplysninger skal kun være lovlig hvis minst ett av disse grunnlagene gjelder (artikkel 6 Personvernforordningen).
Merk: For de seks lovlige grunnlagene som dekkes i loven, vil vi i hovedsak stole på samtykke, kontrakt, juridisk forpliktelse eller legitim interesse. Unntaksvis kan vi imidlertid basere oss på vitale interesser eller offentlige oppgaver. Du finner mer informasjon nedenfor (i avsnitt 2).

Personopplysninger (i denne personvernerklæringen også omtalt som «dine opplysninger»): all informasjon som direkte eller indirekte identifiserer eller kan identifisere deg som fysisk person.

Plattformer: Alle tjenestene (nettsteder, apper, kundesenter osv.) som forenkler samhandlingen mellom deg og oss.

Sensitive personopplysninger: Data relatert til rasemessig opprinnelse, etnisk gruppe, religion, helse, seksuell legning og biometriske data utgjør spesielle kategorier av data (som definert i artikkel 9 Personvernforordningen).
Merk: Som du finner forklart nedenfor (i avsnitt 3.7), trenger vi normalt ikke å behandle sensitive personopplysninger.

Tredjeland: Dette er land der Personvernforordning-regelverket ikke gjelder. For øyeblikket mener vi med tredjeland alle land som ligger utenfor Det europeiske økonomiske samarbeidsområdet (dvs. utenfor EU, Island, Liechtenstein og Norge).

Hvorfor behandler vi opplysningene dine?

Hovedformålet er å tilby deg reiserelaterte meklingstjenester i samsvar med våre generelle vilkår og betingelser. Dette inkluderer de spesifikke formålene som dekkes her.

I denne delen informerer vi deg også om det juridiske grunnlaget vi behandler data på for individuelle formål. Avhengig av det juridiske grunnlaget for vår behandling av opplysningene dine, kan du ha bestemte datarettigheter sammen med resten av datarettighetene. I enkelte tilfeller har du for eksempel rett til å motsette deg behandlingen av opplysningene dine (du finner mer informasjon under avsnitt 6).

Bestilling

Lovmessig grunnlag: #Kontrakt #Legitim  interesse #Ditt samtykke

Under kjøpsprosessen ber vi deg kun om opplysningene vi trenger for å tilby deg våre meklingstjenester for å avtale reiseprodukter. Du kan gå gjennom bestillingsprosessen på hvilken som helst av plattformene våre.

Dette inkluderer å fullføre og administrere bestillingen din, vurdere tilleggsprodukter, sende deg kontraktsbasert kommunikasjon via e-post, samtale eller SMS i forhold til bestillingen din (f.eks. bekreftelser, endringer og påminnelser) og svare på dine spørsmål. Slik kommunikasjon kan administreres av oss eller av våre reisepartnere. På denne måten forsøker vi å vise deg de mest relevante reiseopplysningene og hjelpe deg på en personlig måte med bestillingen og etter at du har bestilt. Disse behandlingsaktivitetene er nødvendige for å oppfylle en kontrakt som du er part i, eller for å iverksette tiltak på din anmodning før en kontrakt inngås.

Vi kan lagre opplysningene dine for fremtidige bestillinger for å gjøre det enklere for deg å fullføre en bestilling hos oss. Denne behandlingen er nødvendig ut fra legitime interesseformål, nemlig at vi har en kommersiell interesse for å legge til rette for ytterligere reservasjoner. Vær imidlertid oppmerksom på at betalingsopplysningene dine kun vil bli lagret for fremtidige bestillinger hvis du har et Prime-abonnement, siden det vil være nødvendig for utførelsen av kontrakten du er part i. Ellers må du gi oss ditt samtykke til bruk av betalingsopplysninger for fremtidige bestillinger. Husk at et Prime-abonnement krever minst ett gyldig kredittkort for å kunne håndtere abonnementsbetalingen. Hvis du vil slutte å betale for det, må du kansellere Prime-abonnementet på kontoen din eller gjennom vår kundeservice, i samsvar med vilkårene og betingelsene for Prime.

Vi kan også spørre deg, når det er nødvendig, om ditt samtykke for å hente bestillingsinformasjonen du allerede har oppgitt, slik at du ikke trenger å skrive inn opplysningene dine igjen i samme bestillingsprosess.

Vi kan også bruke geolokasjonen din til å gi deg en bedre søkeopplevelse for å forhåndsutfylle feltet «opprinnelses» i søkeskjemaet. Denne behandlingen av personopplysninger er kun mulig hvis du samtykker til det.

Husk at identifikasjonsdataene vi bruker internt er e-posten du introduserer i bestillingen eller kontoen din. Hvis du mener at vi behandler feil e-postadresse, bør du kontakte kundeserviceteamet vårt så snart som mulig.


Brukerkonto

Lovmessig grunnlag: #Kontrakt #Ditt samtykke #Legitime interesser

Du kan opprette en brukerkonto på plattformene våre, slik at vi kan bruke opplysningene dine til å administrere kontoen din. Du kan også abonnere på våre programmer for kunder (f.eks. Prime-konto). Vi vil behandle opplysningene dine med det formål å vise deg den mest relevante reisebestillingen og etterbestillingsopplevelsen, slik at du kan motta tjenestene og funksjonene som dekkes i våre generelle vilkår og betingelser .

Disse behandlingsaktivitetene knyttet til brukerkontoen er nødvendige for utførelsen av en kontrakt som du er part i.

På samme måte kan vi lagre opplysningene dine for fremtidige bestillinger for å gjøre det enklere for deg å fullføre en bestilling hos oss, og gjenkjenne deg når du besøker plattformene våre igjen for å forbedre brukeropplevelsen din. Denne behandlingen er nødvendig ut fra legitime interesseformål, nemlig at vi har en kommersiell interesse for å legge til rette for ytterligere reservasjoner. Husk at hvis du protesterer mot å bli gjenkjent når du besøker plattformene våre, kan dette begrense utseendet på spesifikke tilbud eller fordeler som ville ha vært målrettet mot deg i tilfelle du ikke hadde protestert mot denne behandlingen.

I tillegg minner vi deg på at i tilfelle du har en Prime-konto, vil vi lagre dine betalingsopplysninger på en sikker måte blant betalingsmetodene til din Prime-konto. Denne behandlingsaktiviteten er nødvendig for utførelsen av en kontrakt som du er part i.


Reiserelaterte tjenester

Lovmessig grunnlag: #Kontrakt #Ditt samtykke #Legitime interesser

Vi kan tilby deg andre reiserelaterte tjenester basert på vår rolle som reisebyrå som beskrevet i våre generelle vilkår og betingelser.

Denne personvernerklæringen skal gjelde for slik databehandling basert på andre reiserelaterte tjenester levert av oss. Denne behandlingen er nødvendig for å oppfylle en kontrakt som du er part i, eller for å iverksette tiltak på din anmodning før en kontrakt inngås.

Vi kan be om din autorisasjon til å behandle dine personopplysninger for visse formål knyttet til våre reiserelaterte tjenester, for eksempel å kontakte deg gjennom spesifikke direktemeldingsplattformer som er forskjellige fra de som er angitt i underavsnittet «Bestilling» (f.eks. Whatsapp, Telegram osv.), eller for å sende informasjon som tidligere er forespurt av leverandører av reisetjenester. I slike tilfeller vil vi behandle dine personopplysninger når du gir oss ditt samtykke.


Kommunikasjon

#Kontrakt #Ditt samtykke #Legitime interesser

I tråd med kommunikasjonen som allerede er nevnt ovenfor (i avsnitt 2.1. Bestilling), kan vi ta kontakt med deg på de forskjellige måtene du oppgir til oss, og for kontraktsrelaterte formål (som nødsituasjoner, spørsmål, påminnelser, varsler eller kommunikasjon om kvalitet).

For å kontakte deg når en reisetjenesteleverandør ikke vil kunne tilby deg en tjeneste (f.eks. på grunn av konkurs, insolvens eller tilsvarende), og det kan påvirke bestillingen din. Denne behandlingen er nødvendig for å oppfylle en kontrakt som du er part i, eller for å iverksette tiltak på din anmodning før en kontrakt inngås.

For å svare på spørsmål eller forespørsler fra deg eller en reisetjenesteleverandør og håndtere dem via en av våre kontaktkanaler (f.eks. e-post, telefon, sosiale medier, chatbot osv.). Vi bestreber oss på å yte best mulig kundeservice, og vi tar hensyn til hver enkelt kundes personlige situasjon for å kunne tilpasse tjenestene våre. Hvis behandlingen er relatert til tjenestene som tilbys, er behandlingen nødvendig for utførelsen av en kontrakt som du er part i.

For å prøve å huske søket ditt og kontakte deg umiddelbart etter, i tilfelle du ikke har fullført en bestilling på nett, fordi vi mener denne ekstra tjenesten gir deg fordeler, og ved å la deg fortsette med en bestilling uten å måtte fylle ut reservasjonsdetaljene dine igjen. Denne behandlingen er nødvendig for legitime interesseformål, siden vi har en kommersiell interesse i å legge til rette for ytterligere reservasjoner.

For å informere deg om hvordan du kan kontakte oss hvis du trenger hjelp mens du er borte eller andre opplysninger som vi føler kan være nyttige for deg i planleggingen eller for å få det beste ut av reisen din, eller opplysninger om kommende reiser eller et sammendrag av tidligere bestillinger du har gjort hos oss. Denne behandlingen er nødvendig for legitime interesseformål, siden vi har en kommersiell interesse for å legge til rette for ytterligere reservasjoner.

Det kan hende vi må sende deg andre administrative meldinger, som kan inkludere sikkerhetsvarsler. Denne behandlingen er nødvendig for å oppfylle en kontrakt som du er part i, eller for å iverksette tiltak på din anmodning før en kontrakt inngås.

For å invitere deg til å delta i en markedsundersøkelse, eller for å be deg om å gi en gjennomgang av dine erfaringer med oss og med leverandøren av reisetjenesten. Vær oppmerksom på at disse tilbakemeldingene kan være tilgjengelige for andre kunder for å hjelpe dem med å ta beslutninger om et produkt eller en tjeneste. Hvis du samtykker i å delta i markedsundersøkelser, vil vi forklare opplysningene som samles inn og hvordan de vil bli brukt videre. For de tilfellene der du deltar i en markedsundersøkelse med oss, vil vi behandle dine personopplysninger når du gir oss ditt samtykke. Hvis vi imidlertid ber deg om en gjennomgang av dine erfaringer med oss eller leverandøren av reisetjenesten, vil behandlingen av dine personopplysninger være nødvendig for legitime interesseformål, siden vi har en interesse i å finne ut om din kundetilfredshet og kvalitetsoppfatning om tjenestene du har mottatt.


Markedsføringsaktiviteter

Lovlige grunnlag: #Legitime interesser #Ditt samtykke

Under visse omstendigheter, beskrevet nedenfor, kan vi bruke dine personopplysninger til markedsføringsformål.

For å sende deg regelmessige nyheter om reiserelaterte produkter og tjenester. Du kan når som helst melde deg av markedsføringskommunikasjon via e-post ved å klikke på avmeldingskoblingen som er inkludert i hvert nyhetsbrev eller annen kommunikasjon.

For å administrere kampanjeaktiviteter der du deltar. Når du bestiller hos oss, abonnerer du på nyhetsbrevene våre, med mindre du sier noe annet før du bekrefter bestillingen. Husk likevel at du når som helst vil kunne melde deg av i hver kommersielle kommunikasjon ved å klikke på koblingen for avmelding i bunnteksten.

Vi kan vise deg tilpassede tilbud på våre plattformer eller tredjepartsplattformer (inkludert sosiale medier) og innholdet på nettstedet som vises til deg, kan være personlig tilpasset. Slike tilbud kan bestilles på nettstedet vårt, på nettsteder som vi samarbeider med, eller andre tilbud eller produkter fra tredjeparter som vi tror kan være interessante for deg.

Vi kan vise deg tilpassede tilbud i innholdet som vises til deg på plattformene våre når du får tilgang til dem, eller i tredjepartsplattformer (inkludert sosiale medier). Slike tilbud kan bestilles på nettstedet vårt og kan bestå av andre tredjepartstilbud eller -produkter vi tror du kan finne interessante, alltid relatert til tjenestene vi tilbyr deg. Når vi bruker informasjonskapsler til dette formålet, er vi avhengige av ditt samtykke (for mer informasjon, se vårmerknad om informasjonskapsler).

). Ellers vil vi mesteparten av tiden bruke din identifikasjon og kontaktdata pseudonymisert (f.eks. ved å transformere dine data) for dette formålet, og vi vil anvende våre legitime interesser så lenge du er vår kunde for å vise deg våre produkter og tjenester som er relatert til de som allerede er bestilt av deg. Dette vil kun bli gjort hvis du har en konto hos det tilsvarende digitale selskapet som tilbyr nettbaserte annonseringstjenester, og de har muligheten til å matche dine opplysninger på en sikker måte, basert på deres vilkår og betingelser som gjelder for kontoen din hos dem.


Samtale- og chatopptak

Lovlige grunnlag: #Legitime interesser #Ditt samtykke #Kontrakt

Vi kan behandle og registrere dine samtaler og nettbasert kommunikasjon for kvalitet, kontraktsmessige og juridiske formål når du kontakter vår kundeservice.

Ikke alle samtaler eller chatter blir tatt opp. Når du kontakter kundeservice, på grunn av kontraktsmessige og juridiske formål, må vi imidlertid registrere dem. De oppbevares i en begrenset tidsperiode og slettes deretter automatisk (med mindre vi har en legitim interesse av å beholde slike opptak i en lengre periode, inkludert for etterforskning av svindel og juridiske formål). Disse behandlingsaktivitetene er nødvendige for utførelsen av en kontrakt som du er part i.

Når det gjelder samtaler og kommunikasjon på nett som registreres for kvalitetsformål, er disse behandlingsaktivitetene nødvendige for å bevare vår legitime interesse i å forbedre kvaliteten på tjenestene våre.

Vi minner deg om at våre ansatte også kan stille autentiseringsspørsmål for å sikre at reservasjonsdetaljene dine holdes konfidensielle.

I visse jurisdiksjoner må vi be om ditt samtykke for å kunne registrere samtalen (f.eks. når samtalen foretas fra Tyskland).


Forbedre tjenestene våre eller utvikle nye tjenester

Lovmessig grunnlag: #Legitime interesser

Vi bruker data til analytiske formål. Hovedmålet her er å optimalisere våre nettplattformer til dine behov, noe som gjør nettstedet vårt enklere og morsommere å bruke. Vi jobber hardt for å bruke pseudonymiserte eller anonymiserte data for disse analytiske formålene.

Dette er en del av vårt arbeid med å forbedre brukeropplevelsen. Med brukeropplevelse mener vi konkret:

  • test- og feilsøkingsformål, og
  • forbedringer av funksjonaliteten og kvaliteten på våre nettbaserte reisetjenester.

Behandlingen av dine personopplysninger vil være nødvendig for legitime interesseformål, siden vi både har en interesse i å forbedre nettverket og informasjonssikkerheten og en interesse i å forbedre kvaliteten på våre tjenester.

Til slutt vil vi også utarbeide anonymisert statistikk over den samlede konverteringsfrekvensen på nettstedet. Denne behandlingen er nødvendig ut fra legitime interesser, siden vi har en kommersiell interesse av å vurdere prosentandelen av brukere som har blitt kunder.


Fremme en trygg og pålitelig tjeneste

Lovmessig grunnlag: #Juridisk forpliktelse #Legitime interesser

For å skape et pålitelig miljø for deg, dine medreisende, våre forretningspartnere og våre reiseleverandører, kan vi bruke data for å oppdage og forhindre svindel og andre ulovlige eller uønskede aktiviteter, samt for sikkerhetsformål (f.eks. autentisering av brukere og bestillinger). For slike formål må vi kanskje stoppe eller sette på vent visse bestillinger.

Et eksempel på dette er våre retningslinjer for passord med fem forsøk (hvis du skriver inn passordet ditt feil mer enn fem ganger, vil vi blokkere kontoen din og kreve at du endrer passordet ditt).

Et annet eksempel er vår forebyggende kontroll av stjålne legitimasjonsopplysninger på Internett (hvis vi får et hint om at legitimasjonen din kan ha blitt kompromittert, kan vi også blokkere kontoen din og be deg om å reaktivere den med et nytt passord).

Med disse eksemplene, blant andre handlinger, beskytter vi opplysningene dine og reduserer svindelrisiko. Siden noen av disse sikkerhetstiltakene er obligatoriske og gitt i lover og internasjonale standarder, er tilsvarende behandling av personopplysninger nødvendig for å overholde en juridisk forpliktelse som vi er underlagt. I andre tilfeller har vi implementert sikkerhetstiltak som krever behandling av personopplysninger for legitime interesseformål, siden vi har interesse av å forhindre svindel.


Juridiske formål og samsvarsformål

Lovmessig grunnlag: #Juridisk forpliktelse #Legitime interesser

I visse tilfeller må vi kanskje bruke opplysningene dine til å håndtere og løse juridiske tvister, for regulatoriske undersøkelser og samsvar, for å håndheve våre generelle vilkår og betingelsereller for å overholde lovlige forespørsler fra politimyndigheter.

Denne behandlingen er nødvendig for legitime interesseformål, siden vi har en interesse i å forhindre svindel og forsvare våre rettigheter og interesser.


Lovlig grunnlag vi baserer oss på

De viktigste lovlige grunnlagene som vanligvis benyttes er #Ditt samtykke #Kontrakt #Juridisk forpliktelse #Legitime interesser

  • Ditt samtykke: Du gav samtykke til en spesifikk bruk av dine opplysninger. Vi vil alltid innhente ditt samtykke til å innhente og behandle opplysningene dine, med mindre et annet juridisk grunnlag gjelder. Vi vil gi deg transparent informasjon på det tidspunktet samtykket innhentes. Denne informasjonen vil bli gitt i en tilgjengelig form, skrevet på tydelig språk. Hvis opplysningene ikke innhentes direkte fra deg, vil denne informasjonen bli gitt til deg innen en rimelig periode etter at opplysningene er innhentet.
  • Kontrakt: Du har en kontrakt eller forhåndskontrakt med oss. Når du for eksempel bestiller en flyvning eller hotell hos oss, eller når du godtar våre generelle vilkår og betingelser eller andre av våre vilkår (f.eks. Prime-vilkår), trenger vi relevante opplysninger for å behandle reservasjonen eller håndtere kontoen din.
  • Juridisk  forpliktelse: Vi har en juridisk forpliktelse. Vanligvis krever regnskaps- og skatteforskrifter lagring av nødvendige opplysninger for samsvarsformål.
  • Legitim interesse: Det er i vår legitime interesse, og det vurderes som om det ikke påvirker dine rettigheter og friheter på en betydelig måte.

Andre lovlige grunnlag, som kun unntaksvis benyttes:

  • Vital interesse: Du eller en tredjepart har en viktig interesse. Vi vil vanligvis ikke behandle opplysninger basert på dette juridiske grunnlaget, men hvis vi gjør det, vil vi gi deg beskjed.
  • Offentlig oppgave: Vi har en offentlig oppgave å utføre. Vi vil vanligvis ikke behandle opplysninger basert på dette juridiske grunnlaget, men hvis vi gjør det, vil vi gi deg beskjed.


Vi fatter ikke automatiserte beslutninger

Vi fatter ikke automatiserte beslutninger som kan ha juridiske innvirkninger eller påvirke deg betydelig. Vi tar ingen beslutninger basert utelukkende på automatisert behandling, utover den legitime interessen for svindelforebygging og tilpasningen av brukeropplevelsen din, markedsføring og annonsering, som ikke vil gi juridiske innvirkninger eller på tilsvarende måte påvirke deg betydelig.

Som nevnt tidligere vil en slik automatisert beslutning ikke gi juridiske innvirkninger eller på tilsvarende måte påvirke deg betydelig. I tilfelle vi tar en automatisert beslutning, vil vi iverksette alle passende tiltak og informere deg.

Typer opplysninger

Vi tilbyr deg et bredt spekter av tjenester, som du også kan bruke på en rekke måter. Avhengig av om du kontakter oss på nett, via telefon eller på annen måte og hvilke tjenester du bruker, kan ulike opplysninger fra forskjellige kilder bli benyttet. Mye av informasjonen vi behandler oppgis av deg når du bruker tjenestene våre eller kontakter oss, for eksempel når du registrerer deg og oppgir navn eller e-postadresse eller adresse (opplysninger du gir til oss ). Vi henter også opplysninger fra den tekniske enheten og får tilgang til opplysninger som automatisk samles inn når du samhandler med tjenestene våre. Dette kan for eksempel være informasjon om hvilken enhet du bruker (#Opplysninger vi samler inn fra deg).
Typene opplysninger som er knyttet til en person, er gruppert i følgende kategorier (kategoriene er ikke eksklusive, og opplysninger kan gå på tvers av flere kategorier):

Identifikasjons- og kontaktopplysninger

Opplysninger du gir oss Opplysninger som brukes til å identifisere deg som en fysisk person og/eller opplysninger vi bruker til å kontakte deg.

For eksempel navn, etternavn, kjønn, nasjonalitet, faktureringsadresse, fødselsdato, e-postadresse og telefonnummer

Husk at e-posten din vil være identitetsopplysningen din. Vi vil kunne koble opplysningene dine basert på e-postadressen din.


Konto- og innstillingsopplysninger

Opplysninger du gir oss Opplysninger som du genererer mens du bruker kontoen din.

For eksempel e-post og passord (vi lagrer aldri passordene i en ikke-kryptert form), prisvarsler, søkehistorikk, spesifikke innstillinger, foretrukne valg og andre detaljer som er lagret i kontoen din. Dette gjelder også hvis du har en eDreams Prime-konto.


Betalingsopplysninger

Opplysninger du gir oss Opplysninger som du gir oss for å utføre betalingen.

Vanligvis betyr dette betalingskortdetaljene. For eksempel kredittkortnummer, kortinnehavers navn og utløpsdato (vi lagrer aldri kredittkortopplysningene i et ikke-kryptert skjema).


Reiserelaterte opplysninger

Opplysninger du gir oss Opplysninger du oppgir til oss under bestillingsprosessen, alt du velger i bestillingsskjemaet og hva du senere endrer eller kjøper som et tillegg til den opprinnelige bestillingen.

For eksempel nummeret og utløpsdatoen til ID-en og/eller passet, kontaktopplysninger, reisepreferanser, boardingkort eller e-billetter.

Vær oppmerksom på at i tilfelle du oppgir opplysninger for reiseledsagere, bør du tidligere ha innhentet samtykke fra disse andre personene før du gir oss deres opplysnings- og reisepreferanser, da enhver tilgang til å se eller endre deres opplysninger kun vil være tilgjengelig gjennom din konto eller e-post.


Kommunikasjonsopplysninger

Opplysninger du gir oss Opplysninger vi samler inn fra degOpplysninger fra all tekst- og talekommunikasjon som utveksles mellom deg og oss i forbindelse med dine forespørsler.

Slik som kundestøttesaker, metadata og notater generert av våre systemer og agenter.


Nettleser- og enhetsdata

Opplysninger vi samler inn fra deg Opplysninger som vi automatisk kan samle inn fra enheten din når du besøker plattformene våre.

For eksempel IP-adresse, nettlesertype, internettleverandører, geografisk plassering, tekniske opplysninger om enheten, sider du har gått inn på og koblinger du har klikket på, tidspunkt og varighet for forespørsel og besøk, og metoden som brukes til å sende forespørselen til serveren.

Vær oppmerksom på at vi kan knytte disse opplysningene til kontoen din.

Noen av disse opplysningene kan samles inn ved å bruke forskjellige typer informasjonskapsler eller lignende teknologier. For mer informasjon, vennligst se vårmerknad om informasjonskapsler


Hvorfor behandler vi ikke sensitive personopplysninger?

Vi jobber hardt for å begrense omstendighetene der vi samler inn og behandler sensitive personopplysninger. Unngå å gi oss sensitive personopplysninger med mindre det er strengt nødvendig og blir spesifikt forespurt.

Vi kan for eksempel samle inn og behandle slike opplysninger hvis det oppstår eksepsjonelle omstendigheter, slik som en helsekrise, der vi kan tilby deg muligheten til å gi oss relevante opplysninger for å dele dem med flyselskapet som er bestilt, for eksempel for å forenkle innsjekkingsprosessen eller av obligatoriske årsaker.

I alle fall vil de tilsvarende passende sikkerhetstiltakene bli implementert for å beskytte dine sensitive personopplysninger i tråd med denne personvernerklæringen.

I tillegg kan du be oss om å informere flyselskapet, hotellet osv. om en spesiell tjeneste (som en meny eller et tilpasset rom) som kan utgjøre sensitive personopplysninger fordi de kan inneholde eller antyde opplysninger om din religion, helse eller andre relaterte opplysninger. I slike tilfeller vil denne informasjonen ikke være obligatorisk å oppgi i noen av våre bestillingssystemer, så du står fritt til å enten oppgi den eller ikke


Hva skjer med opplysninger som tilhører barn?

Våre tjenester er ikke beregnet for mindreårige, som beskrevet i våregenerelle vilkår og betingelser

De begrensede tilfellene der vi kanskje må samle inn mindreåriges opplysninger, vil være som en bestillingspassasjer.

Hvis vi blir klar over at vi har behandlet opplysningene til et barn uten gyldig samtykke fra en forelder eller verge, vil vi slette dem.


Opplysninger vi samler inn fra tredjeparter

Vi innhenter lovlig opplysninger om deg fra forretningspartnere og andre uavhengige tredjepartskilder (f.eks. kontaktopplysninger som e-post, kjøp eller demografiske opplysninger). Vi kan innhente slik informasjon fra svindelforebyggende selskaper når den valgte betalingsmåten er blitt kompromittert, reiseforsikringsselskaper når de er leid inn, og leverandører av reiserelaterte tjenester som tidligere har håndtert opplysningene dine. I noen av disse tilfellene vil vi behandle opplysningene dine i henhold til denne personvernerklæringen.

Mottakere av opplysningene dine

Vi jobber spesielt tett med visse tjenesteleverandører (f.eks. reisetjenesteleverandører, sikkerhetstjenesteleverandører osv.) som normalt kan fungere som behandlingsansvarlig eller databehandler avhengig av omstendighetene (f.eks. formål og type opplysninger de behandler, forholdet mellom dem, deg og oss, deres ansvar i henhold til loven osv.). Vi velger herunder deres hovedkategorier.

Tjenesteleverandører

For å kunne tilby deg tjenestene våre må vi dele opplysningene dine med tredjeparter. Vi vil definere og regulere dataoverføringen eller behandlingen kontraktsmessig når loven krever det med passende sikkerhetstiltak.

  • Reisetjenesteleverandør du bestilte hos behandlingsansvarlig (f.eks. flyselskaper eller transportører, hoteller, bilutleiefirmaer, leverandører av turisttjenester osv.). På plattformen vår kan det være tjenester som leveres helt eller delvis av våre reiseforretningspartnere. Reisepartneres vilkår og betingelser og personvernerklæringer skal gjelde, og i så fall finner du en kobling til dem i bestillingssystemet.
  • Andre reisetjenesteleverandører som er nødvendige eller gir en merverdi for utførelsen av våre tjenester Behandlingsansvarlig Databehandler (f.eks. reiseforsikringer, globale distribusjonssystemer eller datastyrte reservasjonssystemer, bestillings- og billettagenter, turoperatører, reisemetasøkere, leverandører av reise- og innsjekkingstjenester, kalenderløsninger, leverandører av skadehåndteringstjenester osv.). De gjør det mulig å tilby deg våre tjenester og hjelper oss med å gjøre alle forsøk på å ha de beste alternativene til den beste prisen. Når vi deler opplysningene dine med andre behandlingsansvarlige på denne måten, får du muligheten til å gjennomgå deres retningslinjer for personvern og vilkår og betingelser først, slik at du kan forstå hvordan denne tjenesteleverandøren vil bruke opplysningene dine.
  • Kundeservice og støtteverktøy Databehandler (f.eks. verktøy for kundekommunikasjon, kundesenteragenter osv.). Vi samarbeider med kundestøtteleverandører og verktøy for å svare på dine forespørsler og administrere kommunikasjon med deg om nødvendig.
  • Betalings- og svindeltjenester Behandlingsansvarlig(f.eks. betalingsbehandlere, banker, svindelforebygging og tilbakeføringstjenester osv.). Når du betaler på plattformen vår (som på alle andre), må et sett med lange kjeder av tekniske operasjoner finne sted før betalingsforespørselen aksepteres av banken din og varsles til oss. Vi bruker også tjenesteleverandører til å oppdage svindelrisiko.
  • Databehandler for informasjonssikkerhetstjenester . Vi jobber med informasjonssikkerhetstjenester for å beskytte opplysningene dine.
  • IT-infrastrukturleverandører Databehandler (f.eks. vertstjenesteleverandører). De hjelper oss med å tilby deg en tilgjengelig og sikker plattform.
  • Programvareløsninger og ingeniører Databehandler. Programvareløsninger og ingeniører hjelper oss med å jobbe på daglig basis og fortsette å forbedre tjenestene våre.
  • Analytiske tjenesteleverandører DatabehandlerDe gir oss de nødvendige opplysningene for å forstå bruken av plattformen vår, se om det er noen feil eller bestemme hvordan vi kan forbedre tjenestene våre.
  • Administrasjon av kundeforhold og markedsføringsløsninger Databehandler Behandlingsansvarlig. De lar oss administrere tilpasset kommersiell kommunikasjon. Noen av dem hjelper oss også med å vise tilpassede annonser over hele Internett. Andre formål er å muliggjøre interessebasert innhold eller målrettet annonsering gjennom hele din nettopplevelse (f.eks. nett, e-post, tilkoblede enheter, i app osv.).
  • Sosiale plattformer Behandlingsansvarlig. Når du logger inn med dine sosiale medier, klikker på en «liker»-knapp på sosiale medier som er integrert i våre plattformer med plugin-moduler, eller bruker sosiale medietjenester for å samhandle med oss, kan opplysningene dine deles mellom oss og de sosiale medieleverandørene (f.eks. brukernavn, e-postadresse, profilbilder, kontakten din osv.).
  • Finans-, administrative- og juridiske tjenester og verktøy Databehandler Behandlingsansvarlig (f.eks. regnskapssystemer, juridiske tjenesteleverandører, inkassobyråer, bedriftsforsikringer osv.).


Våre konsernselskaper

Vi deler dine data innenfor våre konsernselskaper for interne formål knyttet til sentralisering av håndteringen.

I særdeleshet sentraliserer vi behandlingen av opplysningene dine gjennom vårt spanske datterselskapet eDreams International Network, SLU, som fungerer som behandlingsansvarlig for interne administrative formål. På samme måte deler vi opplysningene dine som kunder med andre selskaper fra gruppen vår, for å administrere tjenestene som leveres av oss som behandlingsansvarlig og for ansvarlighetsformål knyttet til gruppen av foretak, inkludert økonomiske, skattemessige og juridiske plikter. De selskapene som er inkludert i vår gruppe av selskaper er beskrevet i våre generelle vilkår og betingelser Vår gruppe av foretak har en felles personvernerklæring som gjelder for dem alle. Dette er for å sikre at all databehandling som utføres i vår gruppe, gjøres under samme sikkerhetsnivå og vil bli behandlet utelukkende for de samme formålene som opplysningene ble samlet inn for, i henhold til gjeldende lover.


Kompetente myndigheter

Vi kan offentliggjøre dine opplysninger til politimyndigheter i den grad det er påkrevd av loven eller er strengt nødvendig for å forebygge, oppdage eller straffeforfølge kriminelle handlinger og svindel, eller hvis vi ellers er juridisk forpliktet til å gjøre det, og vil fungere som behandlingsansvarlig.

Vi må kanskje også offentliggjøre dine opplysninger til kompetente myndigheter for å beskytte og forsvare våre rettigheter eller eiendommer, eller rettighetene og eiendommene til tredjeparter. Vi er også lovpålagt å dele informasjonen din med administrative organer når vi under visse omstendigheter leverer tjenestene til reisebyrået vårt på nett.


Andre

(åpent informert til deg og med ditt samtykke til offentliggjøring, der det er aktuelt)

Disse mottakerne kan være utenfor Det europeiske økonomiske samarbeidsområdet (EØS), noe som innebærer internasjonale dataoverføringer. For mer informasjon om dette, se nedenfor (avsnitt 5.3).

Din databeskyttelse

Sikkerhetstiltak

Selv om ingen nettbasert tjeneste kan garantere absolutt sikkerhet, utformer vi våre systemer og enheter med din sikkerhet og ditt personvern i tankene. Vi arbeider for å implementere hensiktsmessige tekniske og organisatoriske tiltak for å sikre et sikkerhetsnivå som er passende for risikoen, inkludert for eksempel følgende.

Noen eksempler på sikkerhetstiltak vi implementerer er som følger:

  • Vi bruker pseudonymisering og kryptering av personopplysninger når det er hensiktsmessig. Når vi håndterer betalingsopplysninger, overholder vi for eksempel Payment Card Industry Data Security Standards (PCI DSS). Når du bruker våre nettbaserte plattformer, sendes opplysningene dine gjennom en sikker tilkobling ved hjelp av Hypertext Transfer Protocol Secure (HTTPS), som krypterer opplysningene dine via Internett og på den måten unngår at noen stjeler informasjonen din i transitt.
  • Vi arbeider for å tilby konfidensialitet, integritet, tilgjengelighet og resiliens for behandlingssystemer og tjenester. Vi har fysiske, elektroniske og prosedyremessige sikkerhetstiltak på plass angående innsamling, lagring og offentliggjøring av dine opplysninger. Våre sikkerhetsprosedyrer betyr at vi kan be deg om å verifisere identiteten din før vi gir deg konfidensiell informasjon, og plattformene våre tilbyr sikkerhetsfunksjoner som beskytter mot uautorisert tilgang og tap av opplysninger.
  • Vi gjør vårt ytterste for å kunne gjenopprette tilgjengeligheten og tilgangen til personopplysninger i tide i tilfelle en fysisk eller teknisk hendelse.
  • Vi implementerer en prosess for regelmessig testing, vurdering og evaluering av effektiviteten av tekniske og organisatoriske tiltak for å styrke sikkerheten til behandlingen


Prosedyrer for oppbevaring

Vi vil beholde opplysningene dine så lenge vi anser det som nødvendig for å gjøre det mulig for deg å bruke tjenestene våre, levere tjenestene våre til deg, overholde gjeldende lover, løse tvister med noen parter og ellers som nødvendig for å la oss utføre virksomheten vår (inkludert for å oppdage og forhindre svindel eller andre ulovlige aktiviteter). Alle dine opplysninger som vi beholder vil være underlagt denne personvernerklæringen.

Vanligvis behandler vi opplysningene dine i en periode på maksimalt fem år siden din siste reise eller eventuelle ytterligere tiltak relatert til den ble avsluttet, eller siden du utførte din siste handling relatert til kontoen din for formålene beskrevet ovenfor. Når det gjelder uferdige bestillinger, kan vi lagre informasjonen i ett år av sikkerhetsgrunner og for å forebygge svindel, med mindre vi må lagre den i lengre perioder for å oppfylle våre juridiske forpliktelser.

Andre spesifikke vilkår kan gjelde, for eksempel en maksimal periode på tre år for ansvarlighetsformål angående databeskyttelsesrelaterte interaksjoner, eller en maksimal periode på ti år for skatte- og regnskapsformål.

Hvis du gir oss din kontakt-e-postadresse, men deretter ikke fullfører bestillingen din, vil vi kun beholde e-postadressen din midlertidig, og i alle fall i maksimalt syv dager for å hjelpe deg med bestillingen hvis du fortsatt er interessert.

Du vil med jevne mellomrom få passende e-posttilbud fra oss, og i hver e-post vil det være en klar og enkel måte å avslutte abonnementet på og dermed protestere mot denne typen behandling. Vi vil beholde og bruke opplysningene dine til dette formålet til du melder deg av eller i to år etter siste samhandling med oss (f.eks. utføring av et søk, utføring av en bestilling eller oppdatering av Prime-medlemskapet ditt).

For disse behandlingsaktivitetene basert på ditt samtykke, vil vi lagre dine personopplysninger så lenge slike behandlingsaktiviteter er nødvendige for formålet de ble innhentet for, med mindre du trekker tilbake ditt samtykke eller ber om sletting før den datoen og det ikke er noe juridisk eller rettslig mandat for å beholde personopplysningene.

Når det gjelder varighet av informasjonskapsler, sjekk vår merknad om informasjonskapsler


Internasjonale dataoverføringer

Serverne våre befinner seg i EU. For å legge til rette for vår globale virksomhet (f.eks. ved hjelp av tjenesteleverandører) kan imidlertid overføring av opplysningene dine til mottakerne beskrevet ovenfor, inkludert overføring av opplysningene dine til tredjeland hvis databeskyttelseslover kanskje ikke er like omfattende som de i landene i EU.

Når det gjelder overføringer til mottakere i tredjeland, baserer vi oss på avgjørelsen om tilstrekkelig beskyttelsesnivå, på hensiktsmessige sikkerhetstiltak eller på unntaket for (pre)kontraktsmessig nødvendighet eller annet som måtte gjelde fra tid til annen.

Enhver tjenesteleverandør (som flyselskaper) som opptrer som behandlingsansvarlig, vil behandle dine opplysninger i samsvar med sin egen personvernerklæring og vil være fullt ansvarlig for å behandle opplysningene dine. Offentliggjøring av dine opplysninger vil bli gjort, når det er aktuelt, i samsvar med gjeldende lover og passende sikkerhetstiltak (spesielt standard kontraktsklausuler utstedt av EU-kommisjonen) er på plass for å sikre et tilstrekkelig nivå av beskyttelse av personvern og grunnleggende rettigheter for enkeltpersoner.

Den internasjonale overføringen av opplysninger til datareservasjonssystemet, aggregatorer og globale distribusjonssystemer som ikke befinner seg i EU, samt bruken av internasjonale flyselskaper, hoteller, togselskaper eller bilutleie, med det formål å levere den aktuelle tjenesten vi selger, er en overføring som er nødvendig for utførelsen av kontrakten mellom deg og oss i samsvar med tilsvarende unntak av gjeldende databeskyttelsesforskrifter.


Beskytte opplysningene dine

Vi gjør en seriøs innsats for å ta vare på og beskytte opplysningene dine når du deler dem med oss. For å beskytte opplysningene dine anbefaler vi at du ikke deler booking-ID-en eller datakontoen din med noen, og at du bruker et unikt og sterkt passord. Videre foreslår vi at du passer på internettsvindel og phishing og bare bruker våre offisielle plattformer.

Ikke del bestillings-ID-en din

Når du foretar en bestilling, vil du bli tildelt en bestillings-ID. Denne referansen vil bli inkludert i e-posten med bestillingsbekreftelsen.

Hold alltid bestillings-ID-en din konfidensiell. Hvis du deler den med tredjepersoner, kan de få tilgang til opplysningene dine. Hvis du reiser med andre og du ikke vil at de skal ha tilgang til bestillingsopplysningene dine, kan det være lurt at du utfører bestillingen separat. Vi anbefaler for eksempel at du ikke deler disse opplysningene eller andre opplysninger knyttet til reisen din på sosiale medier.

Ikke del kontodataene dine med noen og bruk et unikt og sterkt passord For å sikre at tilgangen til kontoen din på plattformene våre er trygg, må du ikke dele innloggingsopplysningene dine med noen.

Når du er ferdig med å bruke plattformene våre, må du sørge for å logge deg ut av økten hvis noen andre kan få tilgang til enheten din. Unngå å koble til kontoen din fra ikke-pålitelige enheter eller nettverk som de på hoteller, biblioteker eller internettkaféer. Hvis du gjør det, må du ikke glemme å logge ut når du er ferdig.

Det er viktig at du beskytter deg mot uautorisert tredjepartstilgang til passordet ditt og til enhetene dine. Vi anbefaler at du bruker et unikt, sterkt passord for kontoen din som du ikke bruker til andre nettkontoer, og at du fornyer det med rimelig mellomrom, for eksempel en gang i året. Ondsinnede aktører kan prøve å koble seg til kontoen din ved hjelp av stjålet legitimasjon fra andre tjenester (som ikke er relatert til oss).

Du bør selvfølgelig bruke samme tilnærming for e-postkontoen din, ved å bruke unike sterke legitimasjoner (som er vårt sikre kontaktpunkt for å sende deg koblinger for tilbakestilling av passord).

Vær forsiktig og beskytt deg mot internettsvindel og “phishing”

Dobbeltsjekk alltid avsenderen av e-postene og koblingene eller dokumentene som er vedlagt dem. Hvis du ikke stoler på eller er i tvil, må du ikke åpne vedleggene eller klikke på koblingene.

Det finnes en utbredt type Internett-svindel, kjent som «Phishing», som tar sikte på å ulovlig innhente opplysningene dine ved å bedra eller ved å installere skadelig programvare på enheten din og stjele lagret legitimasjon.

«Phishing» er uoppfordrede e-poster som fører til at du setter inn eller bekrefter passordene eller bankopplysningene dine på et falskt eller klonet nettsted. De prøver også å få deg til å laste ned dokumenter med skadelig programvare, eller installere ondsinnet programvare på datamaskinen din, som vil bli brukt til å stjele informasjonen din, for eksempel legitimasjon.

Disse svindlerne utgir seg for å være noen du stoler på, som om du kan gjøre et røverkjøp, noen som trenger en rask handling fra deg osv. Hvis du er i tvil om noen kommunikasjon som du kan ha mottatt av noen som sier at de er oss, kan du kontakte oss via chatten vår i vårt hjelpesenter.

Bruk kun original programvare

Du ønsker kanskje å laste ned applikasjonene våre fra alternative markeder. Programmer på disse markedene lastes imidlertid ikke opp av oss, så de kan inneholde skadelig programvare som brukes til å stjele legitimasjonen din.

Bruk kun de vanlige applikasjonene fra Google Play eller Apple App Store.

Hvordan kan du kontrollere opplysningene dine?

Vi vil at du skal ha kontroll over hvordan opplysningene dine brukes av oss. Du kan gjøre det på forskjellige måter:

Administrere kontoopplysningene dine

Du kan få tilgang til og oppdatere noen av opplysningene dine gjennom kontoinnstillingene eller kundeservice.


Utøve dine personvernrettigheter

Vi er opptatt av å sikre rettferdig og transparent behandling. Derfor er det viktig for oss at berørte personer kan utøve følgende rettigheter når de respektive juridiske kravene er oppfylt:

Korrigere opplysningene dine

Du har rett til å be oss om å korrigere unøyaktige eller ufullstendige opplysninger om deg (og som du ikke kan oppdatere selv med kontoinnstillingene dine eller gjennom vår kundeservice).

Få tilgang til eller porter opplysningene dine

Du kan be om informasjon relatert til dine opplysninger og kopier av disse opplysningene.

Du kan også ha rett til å be om kopier av opplysningene du har gitt oss i et strukturert, vanlig brukt og maskinlesbart format der det er teknisk mulig.

Slette eller blokkere opplysningene dine

Du kan be om å få opplysningene dine slettet. I noen tilfeller vil vi kanskje ikke kunne slette dem fordi databehandlingen kan være nødvendig for utførelsen av kontrakten mellom deg og oss, av hensyn til våre legitime forretningsinteresser (dvs. forebygging av svindel, sikkerhetsforbedring), eller fordi vi må overholde juridiske forpliktelser (dvs. juridisk rapportering, revisjonsforpliktelser). I alle tilfeller vil vi umiddelbart slette dem om vi kan. Fordi vi beskytter tjenestene våre mot utilsiktet eller ondsinnet tap og ødeleggelse, kan gjenværende kopier av opplysningene dine ikke fjernes fra sikkerhetskopieringssystemene våre i en begrenset periode (innen en uke).

Protestere mot eller begrense bruken av opplysningene dine

Du kan kreve at vi ikke behandler opplysningene dine for visse spesifikke formål (inkludert profilering) der slik behandling er basert på legitim interesse, for eksempel for direkte markedsføring. Hvis du protesterer mot slik behandling, vil vi ikke lenger behandle opplysningene dine for disse formålene med mindre vi kan demonstrere overbevisende legitime grunner for slik behandling, eller slik behandling er nødvendig for utøvelse eller forsvar av juridiske krav. Du kan når som helst protestere mot følgende behandlingsaktiviteter for dine personopplysninger beskrevet i avsnitt 3:

  • Lagring av opplysningene dine for fremtidige bestillinger for å gjøre det enklere for deg å fullføre en bestilling hos oss.
  • Utarbeiding av anonymisert statistikk om den generelle konverteringsfrekvensen til nettstedet.
  • Lagring av søk og kontaktadresse i tilfelle du ikke har fullført en bestilling på nett.
  • Gjenkjenning av deg når du besøker plattformene våre igjen.
  • Informere deg om hvordan du kontakter oss hvis du trenger hjelp mens du er borte, eller andre opplysninger som vi føler kan være nyttige for deg i planleggingen.
  • Be deg om en gjennomgang av din erfaring med oss eller reiseleverandøren.
  • Sending av regelmessige nyheter om reiserelaterte produkter og tjenester (vi minner deg om at du også kan avslutte abonnementet når som helst i hver kommersielle kommunikasjon, ved å klikke på avmeldingskoblingen i bunnteksten).
  • Vise deg tilpassede kategoriserte tilbud på plattformene våre eller på tredjepartsplattformer
  • Bruke samtale- eller chatopptak for kvalitetsformål og opplæring.
  • Forbedre tjenestene våre eller utvikle nye tjenester.
Unntaksvis påvirkes ikke denne retten av tilfredsstillelsen av formålet med å fremme en trygg og pålitelig tjeneste, siden vi er avhengige av en overbevisende legitim interesse av å beskytte mot potensiell svindel eller angrep mot levering av våre tjenester.

Trekke tilbake  samtykket ditt

Hvis vi behandler opplysningene dine basert på ditt samtykke, kan du når som helst trekke tilbake samtykket ditt og spesifisere hvilket samtykke du trekker tilbake. Vær oppmerksom på at tilbaketrekking av samtykket ikke påvirker lovligheten av behandlingsaktiviteter basert på slikt samtykke før tilbaketrekkingen. Du kan når som helst trekke tilbake ditt samtykke til følgende behandlingsaktiviteter for dine personopplysninger som beskrevet i avsnitt 3:

  • Lagring av betalingsopplysningene dine for fremtidige bestillinger i tilfeller der du ikke er Prime-medlem.
  • Henting av bestillingsinformasjonen du allerede har oppgitt, slik at du ikke trenger å oppgi opplysningene dine igjen i samme bestillingsprosess.
  • Bruk av geolokasjonen din til å forhåndsutfylle feltet «opprinnelse» i søkeskjemaet.
  • Sending av rabattkoder, tilbudsvarsler og en bursdagsoverraskelse med eDreams-nyhetsbrev til deg.
  • For visse formål, knyttet til våre reiserelaterte tjenester, for eksempel å kontakte deg gjennom spesifikke direktemeldingsplattformer, eller for å sende informasjon som tidligere er forespurt av leverandører av reisetjenester.
  • Når du deltar i en markedsundersøkelse hos oss.

Utøve dine rettigheter gjennom vårt personvernskjema.

Vær oppmerksom på at vi kan be deg om å bekrefte identiteten og forespørselen din før vi iverksetter ytterligere tiltak på forespørselen din. Du kan også spørre tilsynsmyndigheten for databeskyttelse (for Spania https://www.aepd.es/) eller en annen gjeldende tilsynsmyndighet hvis du ønsker det.

Regionale spesifikke bestemmelser

Avhengig av gjeldende lokale forskrifter som gjelder, gir vi ytterligere informasjon. Gå gjennom hvis aktuelt.

Storbritannia

Vår representant i Storbritannia er Opodo Limited med skattenummer 766445988.

Kontakt oss gjennom vårt personvernskjema, for å utøve en spesifikk rettighet eller for andre kommentarer eller forslag om databeskyttelse.


USA

Avhengig av hvilken stat du bor i, kan forskjellige lover gjelde (for eksempel California, Colorado, Connecticut, Virginia og Utah). Hvis du er fra California, vil California Consumer Privacy Act («CCPA») være gjeldende, og du vil ha følgende rettigheter i forhold til personopplysningene vi har om deg: Rett til å vite (dvs. å be om informasjon om hvordan vi behandler opplysningene dine), rett til å be om sletting av visse personopplysninger vi behandler om deg, og rett til å velge bort salg av personopplysningene dine til tredjeparter. Kontakt oss gjennom vårt personvernskjema for å utøve en spesifikk rettighet eller for andre kommentarer eller forslag om databeskyttelse.

Vi tillater tredjeparter å samle inn dine opplysninger gjennom våre plattformer, og dele dem for de formål som er beskrevet i denne personvernerklæringen (inkludert, uten begrensning, for tilpasset annonsering og markedsføring på våre plattformer og andre steder basert på brukernes online aktiviteter over tid og på våre plattformer, tjenester og enheter). Husk at du kan blokkere informasjonskapsler som ikke strengt tatt er nødvendige (inkludert annonser og analyseinformasjonskapsler), som beskrevet i vår merknad om informasjonskapsler.

Vi selger ikke opplysningene dine, som omfattet av definisjonen av «salg» i gjeldende lover i Nevada og California. Vi «deler» heller ikke opplysningene dine under vilkårene i gjeldende lover i California.

Oppdateringer og tidligere versjoner

Vi kan endre denne personvernerklæringen fra tid til annen for å sikre at den er oppdatert. Ikke nøl med å besøke denne siden regelmessig, så vil du vite nøyaktig hvor du står. Vi vil notere datoen da revisjoner sist ble gjort til denne personvernerklæringen nederst på denne siden, og eventuelle revisjoner vil tre i kraft ved publisering.

Sist oppdatert: Mai 2023

Oppdag flotte destinasjoner
ªCompass fra Opodo
Med Compass fra Opodo viser vi deg inspirerende destinasjoner du kan nå fra
F
Beklager. Vi får ikke tilgang til den forespurte siden.
– Hvis du har skrevet inn adressen manuelt, må du sørge for at den stemmer. – Hvis du klikket på en link og ble sendt hit, er det sannsynligvis en feil i linken – Hvis du nådde dette nettstedet ved å klikke på en annen link, er det mulig at økten endte
Vil du ha ombordstigningskort?
Automatisk innsjekking, oppdateringer om flystatus i sanntid og all informasjonen du trenger for reisen – bare i appen
Trenger du hjelp?
r
Trenger du hjelp?